Artenea Cia de Dansa

Des de 2011 l’Associació Artenea compta amb la seva pròpia Companyia de dansa. Una Companyia formada per ballarines i ballarins amb diversitat funcional i on el principal objectiu és el de trencar barreres a través de l’art per donar una visió diferent a la societat sobre el col·lectiu.

No sabríem definir exactament quin és l’estil té la Companyia … Dansa Contemporània, Dansa Moderna, Dansa Lliure, Dansa Expressionista o Abstracta … No ho sabem, és totes i cap alhora; i és que les etiquetes no ens agraden. És per això que ens vam deixar fluir, creant un espai on poder sentir a través de l’autoexpressió corporal amb una gran sensibilitat cap a la música. Els nostres ballarins trenquen amb els models canonitzats del “cos ideal” per mostrar una realitat heterogènia en la qual el moviment adquireix un enorme poder transgressor.

A les nostres obres fem confrontar al públic amb qüestions fonamentals de la condició humana … l’amor, l’espiritualitat, l’angoixa, la nostàlgia, la mort, la vellesa, etc. Revivim l’esperit de la Dansa, expressant l’Ànima en la Dansa.

Actualment Representant:

La Llorona

“Una història de Clarissa Pinkola sobre la corrent creativa femenina”

La Llorona és una dona bella, rica d’ànima i esperit. Ella és captivadora, dona de riu, fèrtil i generosa; ella és dona salvatge, intuïtiva, creativa … doncs es veu per dins i per fora. Ella alimenta l’espiritual, el psíquic, l’emotiu i l’econòmic.

La Llorona és un riu creatiu sense cap dic ni desviament, que flueix lliurement i dadora de vida. Però el riu de la vida s’ha contaminat. El seu corrent s’ha enverinat; ara és un riu moribund on la corrent creativa s’ha estancat donant pas a una crisi psicològica i espiritual.

La Llorona ha perdut la seva frescor, la seva capacitat per produïr idees,d’incubar, d’engendrar nova vida. Ella vaga sense rumb fingint vida creativa … però no pot fingir més!

Perquè torni la seva vida creativa cal netejar !. Netejar el riu i clarificar les seves aigües!

Teaser: Link a youtube
Duració: 45 minuts

Fitxa Tècnica:

Concepte, Direcció i Dramatúrgia: Susana Gómez

Ajudant de Direcció: Marc Molina

Intèrprets: Aída Giménez, Alba Lafuerza, Alberto Ruesga, Ferran Sanz, Susana Tejero, Ana López i Marc Molina.

Coreografia: Susana Gómez i Marc Molina

Direcció Musical: Guillem Reyes

Escenografia: Marc Molina

Disseny de Sò: Irantzu Cava (ArtistLove)

Càmara: Marc Guanyabens

Muntatge Video: Ivan Milan

Disseny Web: Lara Díaz

Disseny de Vestuari: M.Cruz García

Ajudant de Companyia: Ma José Tejero

Disseny Gràfic: Marc Molina

Fotografia: Pere Tort

Difusió i Premsa: Lidia Soliva

Locucions: Pilar Sampietro

Producció: Artenea Cia de Dansa
Coproducció: Associació Art-Teràpia Artenea

e-mail: a.artenea@gmail.com
Telèfons: 655533384

Trajectoria

La Companyia de Dansa Artenea compta amb un repertori de peces artístiques creades íntegrament per els seus coreògrafs.

Obres que formen part del repertori d’Artenea Cia de Dansa:

• Metamorfosis III 2015 i 2014
  • Deesa de la Convivència III 2014