Cia de Dansa

Des de 2011 l’Associació Artenea compta amb la seva pròpia Companyia de dansa. Una Companyia formada per ballarines i ballarins amb diversitat funcional i on el principal objectiu és el de trencar barreres a través de l’art per donar una visió diferent a la societat sobre el col·lectiu.

No sabríem definir exactament quin és l’estil té la Companyia … Dansa Contemporània, Dansa Moderna, Dansa Lliure, Dansa Expressionista o Abstracta … No ho sabem, és totes i cap alhora; i és que les etiquetes no ens agraden. És per això que ens vam deixar fluir, creant un espai on poder sentir a través de l’autoexpressió corporal amb una gran sensibilitat cap a la música. Els nostres ballarins trenquen amb els models canonitzats del «cos ideal» per mostrar una realitat heterogènia en la qual el moviment adquireix un enorme poder transgressor.

A les nostres obres fem confrontar al públic amb qüestions fonamentals de la condició humana … l’amor, l’espiritualitat, l’angoixa, la nostàlgia, la mort, la vellesa, etc. Revivim l’esperit de la Dansa, expressant l’Ànima en la Dansa.

Visita el nostre canal de YouTube

Última representació

TÍTOL: La Llorona

Duració: 45 minuts

«Una història inspirada en el conte de Clarissa Pinkola sobre la corrent creativa femenina»

SINOPSIS: La Llorona és una dona bella, rica d’ànima i esperit. Ella és captivadora, dona de riu, fèrtil i generosa; ella és dona salvatge, intuïtiva, creativa … doncs es veu per dins i per fora. Ella alimenta l’espiritual, el psíquic, l’emotiu i l’econòmic.

La Llorona és un riu creatiu sense cap dic ni desviament, que flueix lliurement i dadora de vida. Però el riu de la vida s’ha contaminat. El seu corrent s’ha enverinat; ara és un riu moribund on la corrent creativa s’ha estancat donant pas a una crisi psicològica i espiritual.

La Llorona ha perdut la seva frescor, la seva capacitat per produïr idees,d’incubar, d’engendrar nova vida. Ella vaga sense rumb fingint vida creativa … però no pot fingir més!

Perquè torni la seva vida creativa cal netejar !. Netejar el riu i clarificar les seves aigües!

FITXA TÈCNICA:

Concepte, Direcció i Dramatúrgia: Susana Gómez / Ajudant de Direcció: Marc Molina / Intèrprets: Aída Giménez, Alba Lafuerza, Alberto Ruesga, Ferran Sanz, Susana Tejero, Ana López i Marc Molina / Coreografia: Susana Gómez i Marc Molina / Direcció Musical: Guillem Reyes / Escenografia: Marc Molina / Disseny de Sò: Irantzu Cava (ArtistLove) / Càmara: Marc Guanyabens / Muntage Video: Ivan Milan / Disseny web: Lara Diaz / Disseny de Vestuari: M.Cruz García / Ajudant de Companyia: Ma José Tejero / Disseny Gràfic: Marc Molina / Fotografia: Pere Tort / Difusió i Premsa: Lidia Soliva / Locucions: Pilar Sampietro

Producció: Artenea Cia de Dansa / Coproducció: Associació Art-Teràpia Artenea

Trajectoria

La Companyia de Dansa Artenea compta amb un repertori de peces artístiques creades íntegrament per els seus coreògrafs.

Obres que formen part del repertori d’Artenea Cia de Dansa:

• Metamorfosi III 2015 i 2014

• Deessa de la Convivència III 2014